Original title:
Ocenění podniku Český porcelán a.s.
Translated title:
The valuation of Český porcelán, a.s.
Authors:
Hlava, David ; Smrčka, Luboš (advisor) ; Schönfeld, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení tržní hodnoty obchodního závodu Český porcelán, a.s. k datu ocenění 31. 12. 2014, za účelem prodeje společnosti průměrnému investorovi na trhu. Samotná práce je rozdělena do dvou hlavních části. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů, popisem postupu a metod využívaných pro oceňování společností. V praktické části jsou tyto informace aplikovány do praxe. Nejprve je zde představena samotná společnost, pomocí finanční analýzy je zhodnoceno její finanční zdraví a úkolem strategické analýzy je stanovit její potenciál v rámci odvětví. Následuje sestavení generátorů hodnoty a finančního plánu, které vyústí v ocenění Českého porcelánu, a.s. pomocí DCF Entity.The aim of this diploma thesis is the determination of market value for Český porcelán, a.s. to the date of December 31, 2014 for the purpose of sale for average investor on the market. The thesis is divided into two main parts. Theoretical part is focused on definition of main terms, explaining of process and methods used for the company valuation. This is followed by a practical part, where are these information applied in practice. It contains of financial analysis, which is evaluating financial health, strategic analysis defining its position on the market. After analysis is drawn up the financial plan, which leads into valuation of Český porcelán, a.s. using DCF Entity.
Keywords:
DCF Entity; Financial analysis; Market value; Strategic analysis; DCF Entity; Finanční analýza; Strategická analýza; Tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50953