Original title:
Analýza a návrh komunikační strategie společnosti Mattel Česká republika s.r.o.
Translated title:
Analysis and proposal of marketing strategy of the company Mattel Czech Republic s.r.o.
Authors:
Dřevěná, Anna ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Rotterová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je kritické zhodnocení, doporučení změn a návrh komunikační strategie společnosti Mattel v České republice. Nejprve jsem se v první kapitole teoretické části zabývala obecně marketingem. Druhá kapitola je věnována komunikaci a jejím nástrojům. V praktické části se třetí kapitola zabývá historií, aktuální situací na trhu, používanými komunikačními nástroji a pohledem spotřebitelů na společnost Mattel. Čtvrtá kapitola se věnuje budoucímu vývoji a doporučení změn.The aim of my bachelor thesis is critical evaluation, recommendation of changes and proposal of strategy of Mattel Czech Republic s.r.o. First chapter of the theoretical part is focused on marketing in general. Second chapter is devoted to communication mix and its elements. In practical part is the third chapter concerned with history, current situation on market, used communication strategy and view and opinion of customers of Mattel. The last chapter shows future strategy and recommendation of changes.
Keywords:
Communication; Marketing strategy; Mattel; Toys; Hračky; Komunikace; Marketingová strategie; Mattel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50163