Original title:
Nové trendy v marketingové komunikaci se zaměřením na sociální sítě
Translated title:
New trends in the marketing communication with a focus on social networks
Authors:
Špok, Michal ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Koubalíková, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce poskytuje náhled na problematiku současných trendů v marketingové komunikaci se speciálním důrazem na trendy v oblasti sociálních sítí. Cílem práce je sestavení modelu optimální marketingové komunikace včetně manažerských doporučení obdobným podnikům na základě analýzy marketingové komunikace podniku Café Placzek. Práce je celkově rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola vymezuje základní marketingové pojmy. Ve druhé kapitole je čtenář seznámen s vybranými trendy na poli marketingové komunikace. Třetí část práce, čerpající z teoretických východisek zasazených v předchozích kapitolách, obsahuje analýzu stavu marketingové komunikace podniku Café Placzek a vlastní terénní výzkum autora. Poslední kapitola, jenž představuje samotný cíl práce, poskytuje popis modelu optimální marketingové komunikace v sektoru služeb a seznam manažerských doporučení podnikům působícím v tomto odvětví.This bachelor thesis provides an insight into the issue of current trends in the marketing communication with a special emphasis on trends in social networks. The aim of this thesis is to draw up a model of the optimal marketing communication including a series of managerial recommendations to similar businesses based on the analysis of marketing communication of Café Placzek. This thesis is divided into four chapters. The first chapter defines basic marketing concepts. In the second chapter, the reader is acquainted with selected trends in the field of marketing communication. The third part, which draws from the theoretical basis set in previous chapters, comprises the analysis of the current state of marketing communication of Café Placzek as well as own field research. The last chapter, which also presents the aim of this thesis, offers a description of the model of optimal marketing communication in the service sector and a list of managerial recommendations to businesses in the mentioned sector.
Keywords:
Marketing communication; New Trends; Social networks; Marketingová komunikace; Nové trendy; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50237