Original title:
Vliv marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu na rozhodování spotřebitele
Translated title:
The influence of pharmaceutical industry's marketing communication on consumer's decision-making
Authors:
Těšínská, Edita ; Lešetický, Ondřej (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce představuje marketingovou komunikaci ve farmaceutickém prů-myslu z pohledu spotřebitelů. Zaměřuje se na to, jak spotřebitelé vnímají marketingovou komunikaci v této oblasti a jaký vliv má na rozhodování spotřebitele v případě nákupu volně prodejných léčiv. Cílem je zjistit, kdo je pro spotřebitele nejdůvěryhodnější zdroj informací, na základě kterého se rozhodují o nákupu volně prodejných léčiv, jaké postavení má marketingová komunikace v tomto procesu a jaké další faktory ovlivňují spotřebitele při výběru a nákupu volně prodejných léčiv. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je před-staven farmaceutický průmysl, marketingový mix a spotřební chování. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumán cíl diplomové práce.This master thesis introduces the pharmaceutical industrys marketing communication from the consumers point of view. It is aimed at consumers perception of the marketing communication in this area and at the way it influences their choice in purchases of over-the-counter drugs. Its goal is to find out which source of information leading to the final decision over the purchase of an over-the-counter drug the consumer considers to be the most reliable one, what role the marketing communication plays in the process and what other factors effect consumers while they are choosing and purchasing an over-the-counter drug. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part introduces the pharmaceutical industry, the marketing mix and consumer behaviour. The practical part is based on a questionnaire survey through which the main goal of the thesis is to be reached.
Keywords:
Marketing communication; Over-the-counter drugs; Pharmacy; farmacie; marketingová komunikace; volně prodejná léčiva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49706