Original title:
Analýza reklamy v pivních lázních Bernard
Translated title:
Analysis of Advertising in Beer Spa Bernard
Authors:
Vagnerová, Anežka ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Váchová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci bude zhodnocena aktuální situace využití jednotlivých druhů reklamy ve firmě Pivní lázně Bernard a jejich vliv na vnímání reklamy jednotlivými segmenty zákazníků. Cílem práce bude na základě zjištěných poznatků navrhnout vhodný typ reklamy pro konkrétní segment zákazníků, pomocí metody sběru dat, dotazování budou nejprve nashromážděna potřebná data, která budou následně zpracována do tabulky. Na základě vyhodnocení dotazníků budou pomocí metod určení relativní četnosti a kontingenční tabulky vyvozeny závěry. V práci budou na základě výzkumného šetření stanovena doporučení pro zlepšení.In the bachelor thesis will be reviewed the current situation of the use of various types of advertising in the company. Beer Spa Bernard and their effect the perception of advertising by individual customer segments. The goal will be based on findings suggest a suitable type of advertising for a specific segment of customers using method of data collection (interviews) will be first collected to the necessary data and then will be processed into the tables. On the base of evaluation of questionnaires will be using methods of determining the relative frequency and contingency tables conclusions drawn. In the bachelor thesis will be set the recommendations for improvement based on the research.
Keywords:
Advertisement; Analysis of advertising; Customer; Influence of advertising to customer; Market segmentation; Marketing; Analýza reklamy; Marketing; Reklama; Segmentace trhu; Vliv reklamy na zákazníka; Zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49594