Original title:
Marketingová strategie malého ubytovacího zařízení v Praze
Translated title:
Marketing strategy of small accommodation facility in Prague
Authors:
Spousta, Filip ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá deskripcí ubytovacího zařízení a marketingu včetně jeho jednotlivých fází. Cílem bakalářské práce je vypracovat marketingovou strategii pro hotel Pod Věží. Dále práce vypracovává analýzu makroprostředí, SWOT analýzu, segmentaci trhu. Poté práce stanovuje marketingové cíle, které se na základě získaných údajů prostřednictvím marketingového mixu hotelu snaží naplnit. Na závěr probíhají měření a vyhodnocuje se, zda je marketingová strategie hotelu efektivní.The paper deals with a description of accomodation facility and marketing and its individual phases. The aim of the bachelor thesis is to develop a marketing strategy for hotel Pod Věží. Furthermore the bachelor thesis evaluates external analysis, SWOT analysis and marget segmentation. After that hotel marketing mix is developed in order to meet marketing objectives and goals, which are also set in bachelor thesis. In conclusion the whole marketing mix is developed and its efficiency is assessed.
Keywords:
accommodation facility; market analysis; market segmentation; marketing strategy; SWOT analysis; marketingová analýza; marketingová strategie; segmentace trhu; SWOT analýza; ubytovací zařízení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50250