Original title:
Chování spotřebitele v maloobchodních řetězcích v České republice
Translated title:
Consumer behaviour in retail chains in the Czech Republic.
Authors:
Plecháčková, Barbora ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele v největších maloobchodních řetězcích na českém trhu. Hlavním cílem práce je vyhodnotit názory zákazníků maloobchodních řetězců a závislost jejich nákupu na daných názorech. Kromě toho se práce věnuje i společenské odpovědnosti těchto řetězců a jejího vnímání zákazníky. V první kapitole je popsán a vysvětlen výzkum trhu a chování spotřebitele. Ve druhé kapitole jsou představeny jednotlivé řetězce a prostředí retailových řetězců v ČR. Poslední kapitola se věnuje samotnému výzkumu a jsou zde vyhodnoceny názory zákazníků na danou problematiku.The bachelor thesis is aimed at consumer behaviour in the largest retail chains in the Czech Republic. It is the main aim of the thesis to evaluate customers' opinions and the dependence of purchases based on the opinions. Besides that, the thesis focuses on corporate social responsibility of these retail chains and how they are perceived by the customers. In the first chapter, market research and consumer behaviour are described and explained. The retail chains and the atmosphere of the retail market in the Czech Republic are described in the second chapter. The last chapter deals with the research itself, and the customers' opinions on the issues mentioned above are evaluated.
Keywords:
consumer behaviour; market research; marketing; retail chains; chování spotřebitele; maloobchodní řetězce; marketing; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50202