Original title:
Inbound marketing v provozní fázi webu
Translated title:
Inbound marketing in the functional web phase
Authors:
Váňa, Vojtěch ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem kvalifikační práce je analýza vytyčených inbound marketingových komponent a návrh strategické koncepce s možným uchopením návrhu do reálného prostředí analyzovaného webu v rámci stanovených komponent. V teoretické části je autorem před-stavena strategie inbound marketingu jako celku a jeho obecného inbound marketingové komponenty. V praktické části je pak popsána analýza webového magazínu v souvislosti s chováním uživatelů včetně specifikace návštěvnosti vůči konkrétnímu obsahu, nastavení dílčích faktorů SEO a práce s organickým marketingem na sociálních sítích. V závěru práce jsou popsány zanalyzované metriky a popsána konkrétní doporučení návrhu.The aim of the diploma thesis is the analysis of set inbound marketing components and suggestion of a strategical concept with the option of real processing of this web within the bounds of possibility of the set marketing components. In the theoretical part of the thesis, the whole strategy of inbound marketing and its general inbound marketing components are presented. In the practical part of the thesis, the analysis of the website magazine in connection with user behaviour is presented, including visit rate specification towards the specific content, setting up partial SEO factors and organic marketing on social media. In the end of the diploma thesis, the analysed metrics and specific recommendations of the plan are described.
Keywords:
content marketing; Inbound marketing; search engine optimization; social media marketing; web analysis; analýza webu; Inbound marketing; marketing na sociálních sítích; obsahový marketing; search engine optimization
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50023