Original title:
Analýza reklamní kampaně televizního seriálu TV Prima
Translated title:
Analysis of advertising campaign of Prima TV series
Authors:
Jirásková, Michaela ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Jelenová, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je prostřednictvím teoretických poznatků a výzkumu zhodnotit efektivitu reklamní kampaně seriálu televize Prima. Dále popíši a zhodnotím sledovanost seriálu na základě získaných dat od společnosti ATO. První část práce se zaobírá teorií marketingu, marketingové komunikace, komunikačního mixu a měřením sledovanosti. V praktické části je popsána a zhodnocena reklamní kampaň na základě dotazníkového šetření. Poslední kapitola se věnuje vývoji sledovanosti seriálu a srovnání s konkurenčním pořadem.The aim of the thesis is through theoretical knowledge and research to evaluate the effectiveness of advertising campaigns Prima TV series. Further I describe and evaluate the viewership of the series based on the data obtained from ATO. The first part deals with the theory of marketing, marketing communication, communication mix and measurement of rating. The practical part describes and validates the advertising campaign based on the survey. The last chapter is devoted to the course of rating of a series and it is compared to its competitors broadcast.
Keywords:
advertising; communication mix; marketing communication; mass media; rating; komunikační mix; marketingová komunikace; média; reklama; sledovanost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49796