Original title:
UX výskum digitálnych produktov
Translated title:
UX research for digital products
Authors:
Dziaková, Barbora ; Bruckner, Tomáš (advisor) ; Hadamčík, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá UX výskumom z pohľadu odborníkov na UX. Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je zistiť pohľady odborníkov na UX výskum. Prvým čiastkovým cieľom práce je zistiť problémové oblasti a príčiny vzniku problémov v kontexte UX výskumu. Druhým cieľom je zistiť, ako odborníci vyhodnocujú dopad zmien vykonávaných v súvislosti s UX. Tretím cieľom je identifikovať prínosy vykonania UX výskumu. Metódou pre dosiahnutie týchto cieľov je vykonanie kvalitatívneho a kvantitatívneho výskumu formou rozhovorov a prieskumu so 164 odborníkmi na UX. Prínosom práce je zachytenie názorov a skúseností týchto odborníkov na problémy, hodnotenia vplyvu UX a prínosy UX výskumu.Diplomová práce se zabývá UX výzkumem z pohledu odborníků na UX. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pohledy odborníků na UX výzkum. Prvním dílčím cílem práce je zjistit problémové oblasti a příčiny vzniku problémů v kontextu UX výzkumu. Druhým cílem je zjistit, jak odborníci vyhodnocují dopad změn prováděných v souvislosti s UX. Třetím cílem je identifikovat přínosy provedení UX výzkumu. Metodou pro dosažení těchto cílů je provedení kvalitativního a kvantitativního výzkumu formou rozhovorů a průzkumu se 164 odborníky na UX. Přínosem práce je zachycení názorů a zkušeností těchto odborníků na problémy, posouzení dopadů UX a přínosy UX výzkumu.Thesis deals with the UX research from the perspective of UX professionals. The main objective of this thesis is to determine the point of view these professionals on UX research. The first partial objective of this thesis is to identify problem areas and the causes of problems in the context of UX research. The second objective is to identify how the experts assess the impact of efforts carried out in connection with the UX. The third objective is to identify the benefits of conducting UX research. Methods for achieving these objectives are conducting qualitative and quantitative research in the form of interviews and a survey targeted at 164 UX professionals. The contribution of this thesis is capturing of the views and experiences of these professionals on issues, impact assessments and benefits of conducting UX research.
Keywords:
benefits; problems; survey; user experience; UX professionals; UX research; problémy; průzkum; přínosy; user experience; UX odborníci; UX výzkum; uživatelský prožitek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49624