Original title:
Teorie elektromagnetického pole pro radiologické asistenty
Translated title:
The theory of electromagnetic field for radiological assistants
Authors:
PEŠKOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma teorie elektromagnetického pole, který by byl přiměřený znalostem studentů studijního oboru radiologický asistent a dalších příbuzných oborů. Tato práce si tak vytyčila následující cíle: vytvořit očekávané, projektové a implementované kurikulum v oblasti teorie elektromagnetického pole pro radiologické asistenty a verifikaci přiměřenosti projektového kurikula pomocí experimentální výuky a statistické vyhodnocení výsledků verifikace dotazníkovým šetřením. Praktickým přínosem bakalářské práce je vypracovaný edukační text s PowerPointovou prezentací, které lze s výhodou využít pro výuku teorie elektromagnetického pole. Teoretickým přínosem bakalářské práce je promítnutí teorie kurikulárního procesu na oblast teoretických základů elektromagnetického pole v rámci edukace radiologických asistentů a případných dalších zájemců o radiologii.Currently is not freely available any simple educational text on the topic of the theory of electromagnetic field, which would be adequate to the student´s knowledge of the Radiology assitents subject and futher related subjects. This work defines this following goals: to create the expected, project and implement curriculum in the area of the electromagnetic field for radiolgy assistants and the verification of the adequacy of the project´s curriculum with the help of the experimental education and the statistical result´s evaluation of the verification with the questionnaire survey. The practical contribution of the bachelor´s work is the made educational text with the PowerPoint presentation, which is possible to use for the teaching of the theory of electromagnetic field. The theoretical contibution of the bachelor´s work is the excuse of the theory of curricular process on the area of the theoretical basis of the electromagnetic field under the therms of education of radiology assistents and next potential applicants of radiology.
Keywords:
conceptual curriculum; curricular process; electromagnetic field theory; electromagnetic waves; implemented curriculum; Maxwell's equations; projected curriculum; quantitative research; elektromagnetické vlnění; implementované kurikulum; konceptuální kurikulum; kurikulární proces; kvantitativní výzkum; Maxwellovy rovnice; projektové kurikulum; teorie elektromagnetického pole Citation: PEŠKOVÁ, Lucie. Teorie elektromagnetického pole pro radiologické asistenty. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46934