Original title:
Postavení privátní značky obchodního řetězce
Translated title:
Market position of a private label
Authors:
KŘEMENOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá postavením privátní značky ve vybraném obchodním řetězci. Nejprve je práce zaměřena teoreticky za pomoci externích zdrojů. Popisuje koncept termínů jako značka, privátní značka či marketingový výzkum. Po teoretické části následuje část praktická. Zde je realizován marketingový výzkum, kde jsou za pomoci dotazníkového šetření zjištěny a zpracovány data. Práce také zahrnuje dotazník jako přílohu.The bachelor thesis deals with market position of a private label in a selected retail chain. The theoretical part is carried out by the external sources. It describes the concept to terms such as label, private label or marketing research. In the practical part a marketing research is realized. The data are collected by the questionnaire survey. The work also includes the questionnaire as an attachment.
Keywords:
consumers; marketing research; private label; questionnaire survey; retail chain; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; obchodní řetězec; privátní značka; zákazníci Citation: KŘEMENOVÁ, Michaela. Postavení privátní značky obchodního řetězce. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/41591