Original title:
Chování spotřebitele na trhu specifického sortimentu v ČR
Translated title:
Consumer behavior in the market of the specific products in the Czech Republic
Authors:
Klimentová, Andrea ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá chováním spotřebitelů na českém trhu sportovních potřeb, konkrétně v segmentu vybavení pro lezení na umělých stěnách. Hlavním cílem této práce je zjistit preference spotřebitelů na tomto trhu a také definovat cílovou skupinu spotřebitelů pro prodejce tohoto vybavení. Práce je rozdělena na dvě části. První kapitola se zabývá problematikou chování spotřebitele, včetně tématu marketingového výzkumu. Druhá kapitola je zaměřena na situaci na českém trhu s lezeckými potřebami, uvádí rozdělení tohoto sortimentu a také jeho hlavní prodejce v České republice. V závěru této kapitoly je prezentován vlastní výzkum preferencí spotřebitelů na tomto trhu provedený pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků tohoto výzkumu jsou na závěr doporučeny konkrétní kroky, které mohou prodejci tohoto sortimentu podniknout v rámci snahy o zlepšení vztahu se zákazníky.This thesis deals with the consumer behavior in the Czech market with sports equipment, specifically with climbing equipment used on artificial climbing walls. The main aim of this thesis is to find out the preferences of consumers in this market and to identify the target group of consumers for the sellers of this equipment. The thesis is divided into two parts. The first chapter describes the topic of consumer behavior, including marketing research. The second chapter is focused on the situation in the Czech market with climbing equipment, also describes different kinds of this equipment and the major retailers selling these products in the Czech Republic. In the final part of this chapter will be presented my own marketing research of consumer preferences in this market, which was performed through a questionnaire survey. Based on the information gained in this survey I will recommend specific steps that can sellers take to improve relations with customers.
Keywords:
artificial walls; climbing equipment; consumer behavior; market segmentation; marketing research; chování spotřebitele; lezecké vybavení; marketingový výzkum; segmentace trhu; umělé stěny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49473