Original title:
Marketingová strategie nového produktu společnosti Malované Mapy, s.r.o.
Translated title:
Marketing Strategy of a New Product of Malované mapy, Ltd
Authors:
Imramovská, Blanka ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Šimůnek, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je výběr a nastavení vhodné koncepce nově vznikajícího produktu. Výběr vhodné koncepce vychází ze stanovené koncepce a jejího testování. Testování je provedeno na základě výzkumu s cílovými zákazníky, kterými jsou zástupci veřejné a podnikatelské sféry. Výstupem je stanovení konečné koncepce produktu a návrh marketingové strategie pro manažery společnosti Malované Mapy, s.r.o., což umožňuje manažerům pracovat na dalších krocích procesu vývoje nových produktů. Teoretická část vysvětluje na základě informací čerpajících z odborné literatury základní marketingové pojmy související s tématem práce, které jsou dále využity v praktické části pro zpracování informací pro manažery společnosti.The objective of this Thesis is selection and adaptation of a suitable concept of a product being created. Selecion of the suitable concept is based on the designated concept and its testing. The testing is performed by the poll method among representatives of the public and business spheres. Determination of the final product concept as well as proposal of the marketing strategy for managers of Malované Mapy, s.r.o company is the outome. It will enable the managers to work on the further steps of developnent of new products. Based on the information from technical literature, the theoretical part explains the basic marketing terminology associated with the theme of the Thesis. This terminology is then applied in the practical part in the area of information processing by the company managers.
Keywords:
innovation; marketing strategy; new product; new product development process; product concept; inovace; koncepce produktu; marketingová strategie; nový produkt; proces vývoje nových produktů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49430