Original title:
Marketingový výzkum prodejní sítě družstva Jednota, OD Tábor metodou mystery aktivit
Translated title:
Marketing research of sales network Jednota, OD Tábor by mystery activities
Authors:
Hronová, Jitka ; Hesková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na marketingový výzkum s pomocí metod Mystery Aktivit ve sféře spotřebních družstev. Nastiňuje vývoj spotřebního družstevnictví v České republice a historický vývoj vzniku Jednoty, OD Tábor. Praktická část je realizována v obchodních jednotkách Jednoty, OD Tábor, konkrétně v prodejnách zařazených do obchodního řetězce COOP TIP. Marketingový výzkum byl zaměřen na zjištění úrovně obsluhy a kvality nabídky zboží. Analyzované informace byly podkladem pro komparaci získaných výsledků z výzkumu jednotlivých prodejen a pro formulaci opatření na zvýšení efektivity marketingových činností spotřebního družstva Jednota, OD Tábor.The thesis is focused on marketing research using methods Mystery of activity in the sphere of consumer cooperatives. It outlines the development of consumer co-operatives in the Czech Republic and the historical origins of the development, from the camp. The practical part is realized in business units Unity from the camp, specifically in the stores included in the retail chain COOP TIP. Marketing research has focused on determining the level of service and quality of supply of goods. The analyzed information was the basis for the comparison of results obtained from the research of individual stores and to formulate measures to increase the effectiveness of marketing activities, consumer cooperatives Jednota, from the camp.
Keywords:
chain store COOP TIP; consumer cooperatives; Jednota, OD Tábor; marketing research; Mystery Aktivity; Jednota, OD Tábor; Marketingový výzkum; Mystery Aktivity; obchodní řetězec COOP TIP; spotřební družstevnictví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49177