Original title:
Analýza marketingové komunikace vybraných fotbalových klubů
Translated title:
Analysis of Marketing Communication of chosen Football Clubs
Authors:
Kramář, Jan ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je srovnání marketingové komunikace fotbalových klubů AC Sparta Praha a FC Viktoria Plzeň na základě modelu komunikačního mixu a návrh doporučení do budoucna. Teoretická část se zabývá modelem komunikačního mixu,jeho složkami a nástroji. Praktická část nejdříve analyzuje a pak srovnává marketingovou komunikaci AC Sparta Praha a FC Viktoria Plzeň. Závěr práce obsahuje vyhodnocení a doporučení pro jednotlivé fotbalové kluby.Diploma thesis goal is to compare marketing communication of football clubs AC Sparta Praha and FC Viktoria Plzeň based on communication mix model and to propose recommendation for the future. First part deals with communication mix model and describing its tools. Practical part analysis and compares marketing communication of AC Sparta Praha and FC Viktoria Plzeň. Conclusion contains evaluation and proposed recommendation for each football club.
Keywords:
Communication mix; Marketing communication; Online marketing; Komunikační mix; Marketingová komunikace; Online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49194