Original title:
Vliv režimu práce motoru mobilních energetických prostředků na hladinu akustického tlaku
Translated title:
Impact of motor operation mode of mobile power vehicles on level of acoustic pressure
Authors:
KLEČACKÝ, Ondřej Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na rozbor hlučnosti mobilních energetických prostředků v závislosti na režimu práce motoru a jeho vyhodnocení. Základ práce tvoří naměření hladin akustického tlaku čtyř prostředků v různých režimech práce motoru dvěma hlukoměry. Jeden hlukoměr uvnitř kabiny, druhý vně kabiny. Výsledky práce ukázaly na vývoj v útlumu hluku u nových pracovních strojů.The diploma thesis is focused on analysis of noise level of mobile power vehicles in relation to motor operation mode and its evaluation. The thesis core lies within measurement of acoustic pressure levels at four vehicles in different motor operation modes by two audio-noise meters. One meter was places within the cabin, the other outside. The results of the work showed a development in reducing noise at modern power vehicles.
Keywords:
acoustic pressure level measurement; compression-ignition engine development; noise; noise impact on a man; noise sources at combustion engine; sound; hluk; měření hladin akustického tlaku; vývoj vznětového motoru; zdroje hluku u spalovacího motoru; zvuk; účinky hluku na člověka Citation: KLEČACKÝ, Ondřej. Vliv režimu práce motoru mobilních energetických prostředků na hladinu akustického tlaku. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36706