Original title:
Badatelské úlohy ve vyučování geometrii
Translated title:
Inquiry-stimulating problems in the teaching of geometry
Authors:
Roubíček, Filip Document type: Papers Conference/Event: Dva dny s didaktikou matematiky 2015, Praha (CZ), 20150212
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Podnětem badatelských aktivit ve vyučování geometrii je geometrická úloha, která popisuje neznánou, neurčitou nebo nejednoznačnou situaci a požaduje její komplexní prozkoumání. V příspěvku je popsáno šest badatelských úloh z různých oblastí elementární geometrie.The stimulus of inquire activities in the teaching of geometry is a geometrical problem which describes an unknown, undefined or ambiguous situation and requires its complexe exploration. Six inquiry-stimulating problems of various areas of elementary geometry are described in the paper.
Keywords:
geometrical problem; inquiry activities; inquiry-based teaching Project no.: GA14-01417S (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Dva dny s didaktikou matematiky 2015, ISBN 978-80-7290-843-1
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0257717