Název:
Tvořivost v producentské praxi
Překlad názvu:
Creativity Iin Producing Practise
Autoři:
Mahler, Jakub ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat, do jaké míry je tvořivost součástí praxe českých producentů : nakolik jejich hotové projekty odpovídají jejich výchozím představám a jaké metody používají k dosažení kýženého výsledku v průběhu developmentu a realizace filmu. Tato práce se pokusí popsat druhy, metody, možnosti a tendence producentské tvořivosti a fenomén producentské tvořivosti zhodnotit i na obecné rovině.
Na základě rozboru historického vývoje i současné praxe, několika případových studií dramaturgie (poznatků vlastních i publikovaných) jednotlivých filmů a rozhovorů s příslušnými producenty (popř. režiséry) chci zkoumat jejich východiska (výběr látky, producentský záměr, společenské a umělecké ambice), dále producentské metody v každé z fází výroby filmu (kolik prostoru ponechávají tvůrčím profesím a obecně v jaké míře intervenují do výroby). Po uvedení výpovědí dotyčných producentů do kontextu samotných produktů jejich práce chci porovnat všechny učiněné poznatky.This Baccalaureate thesis aims to examine the creative component of Czech film producers' work: to what extent finished projects match the original ideas and which methods are used to maintain a direction in the development and realization stages of the film production. This work attempts to describe the types, methods, possibilities and tendencies of the producers' creativity, and also examine the creative part of their work in general.
Based on both historical and current analyses, case studies (both published and original ones) of individual films, and interviews of producers and directors, the author explores the producers' approach (choice of the film material, producers' visions, social and artistic ambitions) and their methods at individual production stages (how much freedom they give to the creative professionals and to what extent they intervene with the film's production). The author of this thesis then compares and contrasts the various film production styles and provides a comprehensive synthesis.
Klíčová slova:
filmová produkce; práce producenta; česká kinematografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8703