Název:
Vznik a vývoj italské toccaty v baroku
Překlad názvu:
Origin and evolution of the italian toccata in the baroque
Autoři:
Bernovský, Ondřej ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
Výraz toccata dnes označuje většinou skladbu psanou ve volné formě, která je svou povahou určena téměř výhradně sólovému klávesovému nástroji. Můžeme ji charakterizovat jako virtuózní kompozici, v níž je účinně navozen dojem improvizace. Pojetí toccaty jako hudební formy prošlo mnoha změnami: každý skladatel přidával k jejímu stylu vlastní charakteristiky, což pozdější autoři imitovali a osobitě přetvářeli. Toccata se vyvíjela v obdobích pozdní renesance a baroka a stala se významnou kompoziční formou, který využívala mnoho stylů a zastávala různé funkce.Abstract
The term toccata denotes mostly a piece written in free form, that is by its nature intended almost exlusively for a keyboard instrument. It can be characterised as a virtuoso improvisatory piece, in which the impression of improvisation is effectively evoked. The understanding of the toccata as a musical genre went through many changes. Every composer has added his personal characteristics to its style, which were later imitated and individually re-created by the next generations of composers. The toccata was developping since late renessaince and baroque and became a substantial compositional tool that used many styles and played different roles.
Klíčová slova:
baroko; italská hudba
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8685