Original title:
Intertakce vážné a rockové hudby ve vlas tní tvorbě
Translated title:
Interaction of classical and rock music in my work
Authors:
Worek, Michal ; KURZ, Ivan (advisor) ; BARTOŇ, Hanuš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této práci se pokouším přiblížit své pojetí interakce vážné a rockové hudby. Na příkladech konkrétních skladeb je možno vidět, jak postupuji při kompozici a které prvky jsou inspirovány vážnou hudbou a které rockem. Uvádím také inspirační zdroje z obou žánrů, které využívám ve své tvorbě. Stěžejní částí této práce je rozbor mé bakalářské skladby Symphony of Progress, kterou zamýšlím jako příklad pro vyváženou interakci vážné a rockové hudby. Za jeden z důkazů mimo jiné považuji nejednoznačnost žánrového zařazení skladby. V tomto případě je možno podle mého názoru skladbu zařadit jak do žánru progresivního rocku, tak do vážné hudby s využitím rockové kapely. Ovšem zdali se mi taková vyvážená interakce opravdu zdařila, musí posoudit každý posluchač sám.In my Thesis, I am trying to introduce my concept of interaction of classical and rock music. It is illustrated by concrete compositions how I proceed when composing and which elements are inspired by classical music and which by rock music. I am also citing my inspirational resources from both kinds of music that I am using in my work. The fundamental part of my Thesis is an analysis of my bachelor composition Symphony of Progress which I intend as an example of a balanced interaction of classical and rock music. I consider its ambiguous genre categorization to be one of the proofs. In this case, it is possible to regard it as progressive rock as well as classical music with the use of rock band. Yet every auditor has to judge himself whether I managed to create such a balanced interaction.
Keywords:
rock; vzájemné působení; vážná hudba
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8612