Název:
Projektová a problémová výuka tématického okruhu Rozmanitost přírody na I. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Project and problem teaching thematic area Diversity of Nature in the 1st Degree of Elementary School
Autoři:
ČECHOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce Rozmanitosti přírody na 1. stupni základních škol s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě metodické příručky, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Rozmanitost přírody. Metodická příručka pro učitele, která je určena jako pomocník v práci s navrženými projekty. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřena na zhodnocení významu tématu práce v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 1. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce prvouky, přírodovědy a vlastivědy.The aim of this thesis is to develop its own concept of learning material dedicated to teaching diversity of nature at first level of primary schools using principles of project teaching and teaching opportunities beyond elementary school. The proposed educational material is created in the form of a methodological manual that contains worksheets for proposed projects in the field of diversity of nature. That means a guidebook for teachers that is designed as an assistant for work with the proposed projects. There is also available an instructional text so that it corresponds with principles defined by the applicable educational documents. The theoretical part of this thesis focuses on evaluation of the importance of this work in the context of FEP and SEP monitored schools. Other chapters are devoted to a functional analysis of textbooks and workbooks for the first level of basic evaluation that emphasises the importance of project teaching during teaching elementary science, natural science and geography.
Klíčová slova:
metodická příručka; projekt; půda; Rozmanitost přírody; voda; vzduch; air; diversity of nature; methodological manual; project; soil; water Citace: ČECHOVÁ, Lenka. Projektová a problémová výuka tématického okruhu Rozmanitost přírody na I. stupni ZŠ. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/31442