Original title:
Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů
Translated title:
Financing theatres in Brno from public sources
Authors:
Tomášová, Tereza ; NEKOLNÝ, Bohumil (advisor) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů si klade za cíl zmapovat finanční zázemí brněnské divadelní scény na podkladech informací získaných ze závěrečných účtů Ministerstva kultury České republiky, Jihomoravského kraje a Magistrátu města Brna. Dalším zdrojem jsou informace z výročních zpráv vybraných divadelních institucí.
První část se věnuje mapování kulturní politiky a politického zázemí zdrojů veřejného financování v souvislosti s podmínkami pro přidělování finančních příspěvků. V druhé části jsou získané informace pro názornost prezentovány na výběru konkrétních divadel a porovnávány s výkonovými ukazateli.Bachelor thesis Financing theatres in Brno from public sources aims to map out the financial background of the Brno theatre scene based on information obtained from the annual accounts of the Ministry of Culture of the Czech Republic, South Moravian Region and the Municipality of Brno. Another source of information are annual reports of choosen theatre institutions.
The first part deals with the mapping of cultural policy and political background of public resources financing in connection with the conditions for allocating financial contributions. In the second part, the information gathered is presented to illustrate the selection of specific theatres and compared with performance indicators.
Keywords:
alternativní kultura; Brno (Česko); Brno (Česko). Magistrát; divadlo; dotace; Jihomoravský kraj (Česko : 2000-); veřejné finance; Česko. Ministerstvo kultury
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8358