Original title:
Mé cesty k autorskému herectví
Translated title:
My ways to authorial acting
Authors:
Chrostková, Barbora ; HANČIL, Jan (advisor) ; RUT, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.This work describes author's ways to authorial acting in connection with her studies at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy. The first part deals with the notions of authorial theatre and authorial acting in the context of Czech and international theatre. The second part deals with reflexion and analysis of author's experience in the field of authorial acting. In individual chapters of this part the author describes how her approach to authorial theatre and her stage personality have developed through study, author's presentations and experience with other areas of theatre. As an outcome of this work the author formulates her principles of authorial acting which are based on the notion of authorial acting as an open playing, creative acting and personal development.
Keywords:
autorská prezentace; autorské divadlo; autorské herectví; jevištní osobnost
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8327