Original title:
Cenotvorba a značková politika firmy Jasněna Vláhová s. r. o. v Německu a Rakousku
Translated title:
Pricing and brand policy of the company Jasněna Vláhová Ltd. in Germany and Austria
Authors:
Vláhová, Tereza ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zhodnotit dosavadní postupy tvorby velkoobochodních a maloobchodních cen firmy Jasněna Vláhová s. r. o., která vyrábí a distribuuje hodinářské zboží. V případě, že šetření a výsledné hodnocení dopadne neuspokojivě, budou v souladu s uvedenou literaturou navrženy změny na metodiku vytváření cen. Další kapitola je potom zaměřena na značku JVD a Lacerta, a v šetření by se mělo projevit, zda jsou vhodné pro tuzemský a zahraniční trh na základě dotazníků. Jestliže se budou jevit jako nevyhovující, budou opět navrženy změny.The aim of this study is to evaluate the processes of wholesale and retail prices of the company Jasněna Vláhová Ltd., which manufactures and distributes horological goods. In the event that the investigation and resulting evaluation fails, changes will be in conformity with the literature suggested. Another chapter is then focused on the brands JVD and Lacerta, and the investigation should show whether they are suitable for domestic and foreign markets on the basis of questionnaires. If they seem inconvenient, changes will be proposed again.
Keywords:
brand; pricing; wholesale; cenotvorba; velkoobchod; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48451