Original title:
Marketingová strategie společnosti The Emblem Hotel
Translated title:
Marketing strategy of The Emblem Hotel
Authors:
Dolníková, Žofia ; Cimler, Petr (advisor) ; Janeček, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti The Emblem Hotel. Práce spojuje dvě hlavní části - teoretickou a praktickou, která vychází z vybraného hotelu. V úvodní části jsou definovány hlavní pojmy a termíny související s marketingem a službami v hotelovém prostředí. Další část je věnována představení hotelu a rozboru jednotlivých nástrojů marketingového mixu s jeho aplikací na hotel. Poslední část obsahuje analýzu konkurence a analýzu SWOT, na jejímž základě jsou v závěru vytvořeny návrhy na její doplnění a zlepšení do budoucna.Bachelor thesis analyzes the marketing strategy of The Emblem Hotel. The work combines two main parts - theoretical and practical, based on the chosen hotel. The first part defines the main terms and concepts associated with marketing and services in the hotel environment. Another section is devoted to presentation and analysis of individual marketing mix with its application to the hotel. The last section contains of an analysis of competition and SWOT analysis, on the basis of which in the end proposals and improvements in the future are made.
Keywords:
marketing; marketing mix; marketing strategy; services; SWOT analysis; tourism; cestovní ruch; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; služby; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48536