Original title:
Analýza reálné hodnoty virtuální měny ve hře World of Warcraft
Translated title:
Analysis of real value of virtual currency in game World of Warcraft
Authors:
Šilha, Daniel ; Chytilová, Helena (advisor) ; Babin, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce ve své první části analyzuje vývoj ceny WoW (World fo Warcraft) tokenu po uvedení na jednotlivé světové trhy. Hledá původ jednotlivých cenových šoků, společné determinanty jednotlivých trhů a zároveň vysvětluje jejich rozdíly. Na základě ceny tohoto tokenu se dále bakalářská práce zaměřuje na určení reálné hodnoty virtuální měny goldy, která je platidlem ve hře World of Warcraft a díky vytvoření WoW tokenu se stává směnitelnou za reálnou měnu (EUR, USD atd.). Spuštění trhu s WoW tokenem má také za cíl redukovat velikost černého trhu s WoW tokenem. Jaký mělo spuštění WoW tokenu dopad na černý trh je popsáno v druhé části bakalářské práce. Třetí část bakalářské práce si dává za cíl určit determinanty ovlivňující ceny na aukčním domě hry World of Warcraft pomocí ekonometrického modelu kdy byla použita metoda nejmenších čtverců. Na základě analýzy ceny jednoho typu komodity, s kterou se obchoduje na aukčním domě hry World of Warcraft identifikuje, jaký vliv na cenu komodity má množství, výrobní náklady a dny v týdnu.This bachelor thesis aims to analyze in its first part the price development of WoW token after its launching to the world markets. It seeks the origin of price shocks andidentifies common determinants for world markets with WoW token. The differences between world markets are also examined. The real value of virtual currency (gold) used in this game, is determined, based on the price of WoW token. Introduction of WoW token is aimed to reduce the power of black market. The impact of Wow token on black market is described in the second half of this paper.The third part aims to identify basic determinants, which affect prices in auction house of the game WoW with help of OLS model. Consequently, econometric analysis determines factors such as quantity, production costs and days of week, which are decisive for determination of commodity price.
Keywords:
market price; Virtual currency; World of Warcraft; MMORPG; tržní cena; virtuální měna; World of Warcraft
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48804