Original title:
Mystery shopping a jeho využití v maloobchodě
Translated title:
Mystery shopping and its use in retail
Authors:
Jech, David ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Záměrem mé práce je popsat stav a formu využívání Mystery shoppingu ve společnosti Globus a především využití této metody výzkumu, která zachycuje chování, vystupování, sortimentní odbornost a jednání našeho personálu při kontaktu se zákazníkem, jako vhodného nástroje pro získání informací o slabých a silných stránkách našich služeb, chování našich zaměstnanců, možnosti diferenciace od konkurence a také jako nástroje pro rozvoj a motivaci zaměstnanců.The aim of my thesis is to describe the condition and form of using Mystery shopping at Globus. Particulary the use of this method of research that captures the behavior, appearance, product expertise and actions our staff in contact with the customer, as a useful tool for obtaining informations about the weakness and strengths of our services, behavior our employees, the possibility of differentiation from competitors and also as a tool for development and employee motivation.
Keywords:
Consumer; Fictitious purchase; Merchant; Mystery shopper; Mystery shopping; Service; Fiktivní nákup; Mystery shopper; Mystery shopping; Obchodník; Servis; Spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48426