Original title:
Metodiky SEO optimalizace
Translated title:
Methods of SEO optimization
Authors:
Karásek, Martin ; Chudán, David (advisor) ; Sklenák, Vilém (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou metodiky SEO optimalizace pro dvě odlišně zaměřené webové stránky - první je informační z oblasti financí, druhá je prezentací služeb stavební firmy. Cílem práce je využití SEO optimalizace k zajištění kvalitní návštěvnosti pro obě webové stránky a popsání odlišností v průběhu optimalizace každé z nich. Dosaže-ní cíle spočívá v celkové analýze původního provedení webových stránek a následných úprav, které obě stránky na internetu zviditelní. Přínosem práce k problematice SEO optimalizace je ukázka podrobných metod analýzy a úprav stránek, popis a ukázky využití vhodných podpůrných programů a on-line nástrojů pro optimalizaci komerčních i nekomerčních webových stránek. Práce postu-puje od teoretického úvodu do problematiky SEO optimalizace, přes analýzu původního stavu optimalizovaných stránek, až po část praktickou, kde jsou zaznamenány kroky optimalizace s vyhodnocením dosažených výsledků.The theme of this thesis is the methodology of SEO for two differently oriented websites - first is about information and news from finance, the second is a presenta-tion of services construction company. The aim is to use SEO to ensure quality visits to both websites and describe the differences in the course of optimizing each of them. Achieving targets is based on the overall analysis of the original performance of web-sites and subsequent adjustments leading to better visibility on internet. My contribution to the field of SEO optimization is demonstration of analytical methods and websites corrections I made, description and demonstration of special software and online tools for optimization that can be used for commercial and non-commercial websites as well. The work progresses from theoretical introduction to the field of SEO and analysis of website to practical part, where I describe the steps of optimization as well as the achieved results.
Keywords:
keywords; rank; search engine optimization; SEO; web; klíčová slova; optimalizace pro vyhledávače; rank; SEO; web
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48709