Original title:
Ocenění podniku GZ Media, a.s.
Translated title:
Business valuation of GZ Media, a.s.
Authors:
Pelc, Tomáš ; Maříková, Pavla (advisor) ; Kislingerová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je investiční ocenění společnosti GZ Media, a.s. Ocenění je provedeno k 1. lednu roku 2015 za účelem hypotetického prodeje podílu akcií majoritního vlastníka. Práce nejprve představí oceňovanou společnost. Poté následuje strategická a finanční analýza, na jejichž základě je vyřčeno splnění předpokladu nekonečného trvání podniku, tzv. going concern. Společnost je oceněna metodou DCF entity a metodou odvětvových multiplikátorů a posléze je stanovena hodnota balíku akcií majoritního vlastníka.The goal of the diploma thesis is to create a business valuation based on investment value of GZ Digital Media, a.s. The date of business valuation is on 1 st January 2015 for purpose of hypothetical sale of the majority shareholder´s share. At first, diploma thesis introduces the company itself. After that, the strategic and financial analyses follows. On these analyses is determined whether the assumption of going concern is fulfilled or not. The company is valuated with the DCF entity and industry multiples methods. After that the value of majority shareholder´s share is determined.
Keywords:
business valuation; DCF entity; industry multiples; optical discs; printing; vinyl; DCF entity; gramofonová deska; oceňování; odvětvové multiplikátory; optické nosiče; polygrafie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48934