Original title:
Návrh mobilní aplikace pro správu serveru
Translated title:
Mobile application for remote server management
Authors:
Kolář, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (advisor) ; Rais, Aziz (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vzdálenými servery a to konkrétně servery pro hru Minecraft. Tyto servery jsou rozděleny do skupin. Práce zkoumá možnosti vzdáleného přístupu k těmto serverům na úrovni síťových protokolů, které jsou stručně popsány, a také na úrovni samotné hry, kdy popisuje možnosti hry, které je možné ovlivňovat pomocí vzdálené správy. Následně analyzuje aplikace, které jsou k tomuto vzdálenému přístupu určené, a identifikuje problémy s nimi spojené. Na základě problémů z této analýzy vyplívajících je navrhnuta aplikace, která tyto problémy řeší. První kapitola práce obsahuje stručný popis síťových protokolů, které je možno použít ke vzdálené správě serverů pro hru Minecraft a identifikaci nejvhodnějšího protokolu. Další kapitola popisuje hru Minecraft, a to konkrétně ty její oblasti, které je možné ovlivnit pomocí vzdálené správy. V další kapitole jsou analyzovány aplikace, které je možné použít ke vzdálené správě Minecraft serverů a na základě problémů, které tato analýza identifikuje je v následující kapitole vytvořen návrh aplikace, které tyto problémy řeší. Navržená aplikace je následně realizována. Poslední část práce obsahuje uživatelskou dokumentaci vytvořené aplikace.Thesis deals with remote servers specifically those for the Minecraft. These servers are divided into groups. The work examines the possibility of remote access to these servers on network protocols level, which are described briefly, and also at the level of the game itself. Describes the game options that can be influenced via remote management. Then analyzes the applications that are intended for this remote access, and identifies problems associated with them. Based on the issues that implied from this analysis, application that solves these problems is designed. The first chapter contains a brief description of the network protocols that can be used to remotely manage servers for the Minecraft and identifies the most appropriate protocol. The next chapter describes the Minecraft, and specifically those of its regions which can be influenced via remote management. The next chapter analyzes the applications that can be used to remotely manage Minecraft servers and based on the problems that this analysis identifies, an application that solves these problems is designed. The designed application is then implemented. The last part contains user documentation of created application.
Keywords:
command; Java; Minecraft; object oriented programing; player; plugin; query; rcon; remote access; server; thesis; video game; hráč; Java; Minecraft; objektově orientované programování; plugin; počítačová hra; příkaz; query; rcon; server; vzdálený přístup; závěrečná práce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48481