Original title:
Strategie vstupu firmy na francouzský trh prostřednictvím online marketingu
Translated title:
Entry strategie of the company to the French market through online marketing
Authors:
Důrková, Michaela ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kuchta, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je poskytnout rady podnikům, které se rozhodnou vstoupit na francouzský trh pomocí internetového marketingu. Rady jsou podávány na základě průzkumu specifik daného trhu, dále byl proveden vlastní výzkum mezi francouzskými spotřebiteli, kteří byli cílovou skupinou detailně popsané marketingové strategie firmy. Tato firma poskytla prostor pro praktické vyzkoušení různých marketingových nástrojů, které byly využity při vstupu na francouzský trh a které jsou v diplomové práci představeny. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují popisu specifik francouzského trhu, problematice země původu, vnímání značky a internetovému marketingu. Poslední dvě kapitoly obsahují praktické využití marketingových metod a jejich zhodnocení. V závěru jsou rovněž vyhodnoceny tři hypotézy, které byly definovány již před samotnou aplikací zvolené strategie. Veškeré informace a data jsou využitelná pro společnosti, které mají o podobnou marketingovou strategii zájem.The thesis aims to provide guidance to companies that desire to enter the French market with the aid of internet marketing. Recommendations are given based on a survey of specifics of the market and the environment that the market provides. It was also made its own research among French consumers who were the target group of marketing strategy described in thesis in details. The company has provided space for the practical testing of various marketing tools that were used while entering the French market of luxury products. The thesis is divided into five chapters which are devoted to describing the specifics of the French market, the issue of country of origin, brand perception and internet marketing. The last two chapters contain practical use of marketing methods and their evaluation. In conclusion, there are also evaluated three hypotheses, which had already been defined before the application of the chosen strategy. All information and datas are useful for companies that are interested in similar marketing strategy.
Keywords:
Country of origin; France; Internet marketing; Marketing strategy; Online marketing; Specifics of the French market; Francie; Internetový marketing; Marketingová strategie; Online marketing; Specifika francouzského trhu; Země původu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48411