Original title:
Význam Category managementu pro prodej
Translated title:
The Importance of Category Management for Sale
Authors:
Bogdanova, Tatiana ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Hesková, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Význam Category managementu pro prodej má za cíl analyzovat vhodnost a efektivitu pravidel a postupů Category managementu, popsaných v odborné literatuře v praxi, na příkladu dvou prodejen. Pomocí nabytých znalostí tak budou závěrem navržena adekvátní doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity spolupráce mezi společnosti Nestlé Česko s.r.o. a maloobchodními řetězci tradičního trhu.The aim of thesis The Importance of Category Management for Sale is to analyze the appropriateness and effectiveness of rules and process of Category management, described in the specialized literature, in practice, on the example of two stores. Using the gaining knowledge, in conclusion there will be given adequate recommendations how to increase the efficiency of cooperation between Nestlé Czech Republic sro and retailers on traditional market.
Keywords:
category; Category management; ECR; planogram; retail; Space management; Category management; ECR; kategorie; obchod; plánogram; Space management
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48754