Original title:
Marketingová situační analýza pivovaru U Fleků
Translated title:
Marketing Situational Analysis of the brewery U Fleků
Authors:
Hyský, Pavel ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je vytvořit marketingovou situační analýzu pivovaru U Fleků. Hlavním záměrem je navrhnout lepší komunikaci se zákazníky a jeho nabídky produktů a služeb pro zákazníky. V teoretické části jsou popsány jednotlivé aspekty a metody marketin-gové situační analýzy. V praktické části diplomové práce se zabývám posouzením sou-časného stavu podniku a to prostřednictvím makro a mikroprostředí při využití jednot-livých analýz: SWOT s návazností na TOWS, Porter, PEST, Bowmanovy hodiny, poziční mapa, marketingový mix se 4P a 4C. Na základě těchto analýz určím nový komunikační mix s rozpočtem a kontrolou.The aim of thesis is to create a marketing situational analysis of the brewery U Fleků. The main aim is to design better communication with customers, products portfolio and services for customers. The theoretical part describes the various aspects and met-hods of marketing situational analysis. In the practical part of the thesis I deal with the assessment of the current situation of the company through macro and micro enviro-ments and using various analyzes: SWOT traceable to TOWS, Porter, PEST, Bowman hours, positioning map, marketing mix with 4P and 4C. Based on these analysis deter-mines the new communication mix with the budget and control.
Keywords:
Communication mix; Marketing analysis; Situational analysis; Komunikační mix; Marketingová analýza; Situační analýzy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48791