Original title:
Selfreflection and improving mathematics classroom culture
Translated title:
Zkvalitňování kultury vyučování matematice cestou kolektivní reflexe
Authors:
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: CERME 3. European Research in Mathematics Education III, Bellaria (IT), 2003-02-28 / 2003-03-03
Year:
2004
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Cultivation of teachersďself-reflection and systematic conduction of collective reflection can change character and promote quality of personaly oriented education. Therefore we aim at creation of supporting conditions for realizing these activies. In this contribution we show how a choosen group of primary shool teachers perceived and evaluated their competencies in the course.Kultivace sebereflexe učitelů a soustavné provádění kolektivní reflexe může měnit charakter a zkvalitńovat osobnostně orientované vzdělávání. Proto se snažíme o vytváření podmínek, které podporují realizaci těchto aktivit. V tomto příspěvku ukazujeme, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v procesu.
Keywords:
collective reflection; person-centered education; self-reflection Project no.: CEZ:AV0Z1019905 (CEP), GA406/02/0829 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: CERME 3. European research in mathematics education III
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0014120