Original title:
Kompetence učitele a akční výzkum ve vyučování matematice
Translated title:
Teacherďs competences and action research in mathematics teaching
Authors:
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, J. Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol/9./, Srní (CZ), 2004-11-11 / 2004-11-13
Year:
2004
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V příspěvku je zdůrazněna významná role systematického provádění sebereflexí a kolektivních reflexí v profesním rozvoji učitele. Reflexe a akční výzkum jsou ukázány jako klíčové prvky v rozvíjení oborově didaktické i pedagogické kompetence učitele a tím i ve zkvalitňování vyučování matematice. Východiskem jsou videozáznamy z realizace vyučovacích experimentů navržených učiteli.In the contribution meaningful role of systematic carrying out of self-reflection and common reflection in the professional development of teachers. Reflection and action research are shown as key items in the development of subject-didactic and pedagogical competences of teachers and in improvement of quality of mathematics education and teaching. The base of contribution is a video recording of realisation of teaching experiments designed by teachers themselves.
Keywords:
action research; self-and common reflection; subject didactic and pedagogical competence of teacher Project no.: CEZ:AV0Z1019905 (CEP), GA406/02/0829 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: 9. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0014119