Original title:
Internetový marketing živnostníka
Translated title:
Internet marketing of a tradesman
Authors:
Pérková, Eva ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje tématu internetového marketingu živnostníka. V teoretické části, která se skládá z prvních čtyř kapitol, je představen internetový marketing a jeho nástroje, blíže popsána optimalizace pro vyhledávače (SEO), marketing pro vyhledávače (SEM) a nástroj Google Analytics pro analýzu návštěvnosti. Závěrečná kapitola se zaměřuje na internetový marketing klempíře pana Škocha z Lubné. Rozebírá původní webovou stránku a strategii. Následně popisuje průběh tvorby nové webové stránky, její optimalizaci, tvorbu placených kampaní a Facebookové stránky. V závěru kapitoly dochází ke zhodnocení obou stránek a strategií, uvedena jsou doporučení a zobecněný postup realizace internetového marketingu. Cílem práce je sestavit přehled optimálních nástrojů internetového marketingu všeobecně aplikovatelných především pro živnostníky.This diploma thesis focuses on Internet marketing of a tradesman. The theoretical part consisting of the first four chapters introduces Internet marketing and its tools, provides details about search engine optimization (SEO), search engine marketing (SEM) and Google Analytics - tool used to analyze website traffic. The final chapter focuses on Internet marketing of Mr. Škoch, a roofer from Lubná. The thesis analyzes his original website and strategy and then describes the process of creation of a new website, its optimization, creation of paid campaign and a Facebook page. Both websites and strategies are evaluated at the end of the chapter, recommendations are introduced and a list of steps for realization of Internet marketing is compiled. The aim of this thesis is to compile a summary of optimal Internet marketing tools universally applicable especially for tradesmen.
Keywords:
Internet marketing; PPC campaigns; search engine marketing; search engine optimization; social media optimization; internetový marketing; PPC reklama; SEM; SEO; SMO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48447