Original title:
Gamifikace a její využití při designu služeb
Translated title:
Gamification and its role within service design process
Authors:
Laky, Jan ; Špaček, Miroslav (advisor) ; Fuksa, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá termínem gamifikace, jeho původem, dez/interpretací a možnou budoucností. Gamifikace vychází ze hry a jejího historického vývoje, který je v práci popsán od antických dob až po éru počítačů. Tím se dostáváme ke vztahu gamifikace a digitálních technologií, které dokážou rozvinout její opravdový potenciál. V praktické části vycházím z identifikovaných gamifikačních principů a na jejich základě vytvářím model vlastní gamifikované služby. Samotnému tvůrčímu procesu předchází analytická část, kde snažím identifikovat mezeru na trhu a tu svým řešením vyplnit.The work deals with the term Gamification, its origin, dez/interpretation and possible future. Gamification is based on game/play and its historical development, which is described in the work from ancient times to the era of computers. This brings us to the relationship between gamification and digital technologies that can develop its true potential. Goal of the practical part is to develop own gamified solution based on identified principles of gamification. Actual creative process is preceded by an analytical part where I try to identify a niche market and fill it.
Keywords:
Digital technologies; Fitness; Game/Play; Gamification; Serious Game; Digitální technologie; Fitness; Gamifikace; Hra; Serious Game
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48599