Original title:
Email marketingová strategie pro vzdělávací portál
Translated title:
Email marketing strategy for educational portal
Authors:
Pour, Lukas ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Dufek, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Komunikace se zákazníkem hraje v dnešní době klíčovou roli internetového marketingu. Pokud se zákazníkem nekomunikujeme či necháme uvadat jeho pozornost vůči našemu produktu nebo službě, pak investice do jeho získání byla velmi málo zhodnocena. Email marketing samotný je velmi dobrým nástrojem udržování a budování vztahu se zákazníkem. Velké množství podnikatelů a firem však stále neumí s email marketingem pracovat a emaily rozesílají způsobem, jakým zvou kolegy na schůzku nebo jen ofotí slevový leták. První část diplomové práce se proto zaměřuje na definici samotného email marketingu a prvků jakými ovlivňují emaily zákazníky. Dále představuje způsoby jakými si zákazníka udržet, jak ho hýčkat například formou obsahového marketingu a ukazuje také současné trendy a možnosti automatizace. Druhá část této diplomové práce pak představuje a využívá email marketing nejen jako jeden z velmi silných nástrojů přímého marketingu, ale také jako jeden z prostředků pro podporu online vzdělávání, které nabývá velké popularitě jak v zahraničí, tak i v České republice. Práce ukazuje možnosti zapojení email marketingu k propagaci vzdělávacího portálu, který současně s touto diplomovou prací vzniká a bude sloužit k vyučování jeho zákazníků. Praktická část práce ukazuje jak nastavit cestu zákazníka od prvního kontaktu s portálem až po přihlášení se do online kurzu a taktéž email marketingovou strategii tak, aby se z návštěvníků portálu stávali loajální zákazníci a to s co nejširší automatizací celého procesu.Communication with the customer plays a crucial role in today's internet marketing. In case we do not communicate with the customer or we let his attention towards our product or service fade away, than the investment into gaining him has not been well used. Email marketing itself is a very good instrument for maintaining and building the relationship with the customer. However, a great number of entrepreneurs and companies does not know how to work with email marketing and they send email just the same way as they would invite their colleagues for a meeting or simply just scan a discount flier. The first part of the master thesis therefore focuses on the definition of email marketing itself and of the features by which emails affect the customers. It than presents the ways how to maintain the customer, how to pamper them by e.g. content marketing and it shows the current trends and possibilities of automatization. The second part of the master thesis than presents and uses email marketing not only as one of the very strong instruments of direct marketing but also as one of the ways to support online education, which has been gaining a lot of popularity both in the Czech Republic and abroad. The thesis shows the possibilities how to use email marketing to promote an education website that is being created concurrently with this thesis and how to teach its visitors. The practical part shows how to set up the path of the customer and the email marketing strategy in order to change the visitors of the website into loyal customers. All that with the highest possible automatization of the process.
Keywords:
automatization; customer path; email; email marketing; online community; online education; optimization of email communication; automatizace; cesta zákazníka; email; email marketing; online komunita; online vzdělávání; optimalizace emailové komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48487