Original title:
Marketingová strategie vybrané firmy
Translated title:
Marketing strategy of a selected company
Authors:
Kouřimská, Klára ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy. V rámci teoretické části jsou definovány základní východiska pro tvorbu marketingové strategie jako např. definování strategických cílů, vize či mise. Dále je také představen marketingový a komunikační mix, kde je dbáno na představení jednotlivých nástrojů komunikační strategie. V praktické části jsou pak teoretická východiska aplikována na největšího českého internetového prodejce Alza.cz a.s. Práce je završena vlastním zhodnocením marketingové strategie společnosti a souborem doporučení ke zlepšení, jež jsou podpořeny vlastním marketingovým šetřením.This diploma thesis deals with the marketing strategy of a selected company. The theoretical part contains general solutions of creating a marketing strategy - such as defining a vision, a mission or strategic goals. After these general solutions the theoretical part also deals with the marketing mix and the communication mix. All theoretical bases mentioned in the first parts of the thesis are then reflected in the practical part, where the theory is applied to the biggest Czech internet retailer Alza.cz a.s. At the end of the thesis, there is the authors's evaluation of the marketing strategy of Alza.cz a.s. and reccomandations to the current strategy supported with own marketing research.
Keywords:
communication mix; communication strategy; marketing mix; marketing strategy; komunikační mix; komunikační strategie; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48444