Original title:
Strategická analýza podniku
Translated title:
Strategic Analysis of an Enterprise
Authors:
Pannyová, Lenka ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Tripes, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou podniku. Teoretická část je věnována úvodu do strategického managementu, základním pojmům a vybraným analýzám vnějšího i vnitřního prostředí. Praktická část je zaměřena na aplikaci analýz uvedených v první části diplomové práce. Cílem této diplomové práce je provedení strategické analýzy kavárny FotoCafé. Výsledky analýzy slouží k posouzení současného postavení kavárny na trhu v Jindřichově Hradci. Dále je na základě těchto výsledků zhodnocena stávající strategie kavárny. Analýza odhalila i některé nedostatky a slabiny provozu kavárny. Součástí závěru práce je návrh týkající se provozu kavárny v budoucnu.Diploma thesis deals with strategic analysis of an enterprise. The theoretical part is devoted to an introduction to strategic management, basic concepts and analyzes of selected external and internal environment. The practical part is focused on the application analyzes referred to in the first part of the thesis. The aim of this thesis is to carry out a strategic analysis of cafe FotoCafé. Results of the analysis help to evaluate the current status of the cafe on the market in Jindrichuv Hradec. The evaluation of current strategy of the cafe is also based on these results. The analysis revealed some shortcomings and weaknesses in operation of cafe. Part of the conclusion is a proposal about operation of cafe in the future.
Keywords:
Competitive advantage; Strategic analysis; Strategy; konkurenční výhoda; strategická analýza; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48716