Original title:
Destinace Pelhřimovsko na trhu cestovního ruchu
Translated title:
Destination of the Pelhřimov Region on the Tourism Market
Authors:
PSOTOVÁ, Věra Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací a určení pozice na trhu cestovního ruchu. Na základě analýzy silných a slabých stránek destinace identifikovat konkurenční výhodu a navrhnout způsob jejího prosazování.The aim of the study was to evaluate the primary and secondary offers of destination based on situational analysis, identification of competitive destinations and determine the position in the tourism market. Identify competitive advantage and propose methods of enforcement based on an analysis of the strengths and weaknesses of destination.
Keywords:
primary destination offer; secondary destination offer; situation analysis; Tourism; tourism destination; Cestovní ruch; destinace cestovního ruchu; primární nabídka destinace; sekundární nabídka destinace; situační analýza Citation: PSOTOVÁ, Věra. Destinace Pelhřimovsko na trhu cestovního ruchu. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/37272