Název:
Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task
Autoři:
Roubíček, Filip Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: SEMT'15 - International Symposium, Elementary Maths Teaching, Praha (CZ), 2015-08-16 / 2015-08-21
Rok:
2015
Jazyk:
eng
Abstrakt: The poster focuses on the issue of solving geometrical problems in the context of inquiry based education, namely on the use of inquiry by pupils and on classroom mathematics discourse. The poster describes communicative situations in solving of inquiry based problems and presents examples of pupils’ solutions and discussion in the classroom.
Klíčová slova:
inquiry based education; mathematical discourse; problem solving; teaching of geometry Číslo projektu: GA14-01417S (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: SEMT 15 - International Symposium, Elementary Mathematics Teaching, ISBN 978-80-7290-833-2
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0249656