Original title:
Analýza nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Lidl a Penny
Translated title:
Analysis of buying atmosphere in selected Lidl and Penny retail shops
Authors:
Baráková, Alžběta ; Chylíková, Hana (advisor) ; Jakešová, Patricia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupní atmosféry prodejen společností Lidl a Penny Market. Konkrétně se jedná o prodejny situované v Praze na Jižním městě. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nákupní atmosféry a definuje prvky, kterými je tvořena. V závěru kapitoly jsou popsány metody vícekriteriálního hodnocení, které jsou v práci použity. Druhá kapitola je zaměřena na představení obou společností, konkrétně na nabízený sortiment a poskytované služby. Třetí kapitola se zabývá samotnou analýzou a následným porovnáním nákupní atmosféry vybraných prodejen. Obsahuje jak subjektivní posouzení, tak objektivní hodnocení zákazníků. Tato kapitola přináší také návrhy na odstranění nalezených nedostatků.The bachelor's thesis takes on analysis of buying atmosphere in selected Lidl and Penny retail shops. Specifically shops located in Prague's South Town. First chapter is dedicated to theoretical specification of buying atmosphere and definition of its main determinants. End of the chapter summarises all methods of multi-dimensional ratings used in this thesis. Second chapter focuses on presenting both companies including their scale of products and services. Last chapter deals with the analysis itself with subsequent comparison of buying atmosphere in the selected shops. The analysis comprises both subjective as well as objective assessment of their customers. The chapter also proposes suggestions on improving drawbacks found through the analysis.
Keywords:
Buying atmosphere; Lidl; Penny Market; Point scale; Bodová stupnice; Lidl; Nákupní atmosféra; Penny Market
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39294