Original title:
Image a Identita společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.
Translated title:
Image and Identity of Telefónica Czech Republic Company
Authors:
Žulavský, Jaroslav ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce má za cíl objektivní vymezení prvků, které tvoří image a identitu společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. Práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Úvod teoretické části se zabývá přiblížením pojmů firemní image a firemní identita v rámci jednotlivých faktorů managementu ziskových organizací. V teoretické části se práce snaží čerpat z dostupné, především zahraniční, literatury. Následná analytická část se již čistě věnuje ústřednímu tématu diplomové práce tj. detailnímu rozboru firemní identity a firemnímu image společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. s akcentem na jejich vzájemné odlišnosti. Po několika kapitolách následuje část zaměřená na aktivní výzkum za pomoci dotazníkového šetření. Zde diplomová práce analyzuje, a následně sumarizuje, data získaná dotazníkovým šetřením z oblasti působnosti image a identity společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. Dílčím cílem této analytické části je také komparace v rámci konkurenčního telekomunikačního trhu v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je snaha o nalezení možných aktivit vedoucích k neustálému kladnému vývoji image a identity společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.The objective of the thesis is an impartial definition of elements that make up the image and identity of the Telefónica Czech Republic, a.s. company. The work is divided into theoretical and analytical part. Introduction of the theoretical part clarifies concepts such as company image and company identity within various factors of management of profit-making organizations. The theoretical part of the thesis seeks to draw on available, especially foreign literature. The subsequent analytical part is exclusively devoted to the central theme of the thesis, i.e. detailed analysis of corporate identity and corporate image of the Telefónica Czech Republic, a.s. company with the emphasis on their mutual differences. After several chapters, followed by a part focusing on active research with the help of a questionnaire survey. Here, the thesis analyses and consequently summarizes data obtained from the questionnaire survey of the scope of image and identity of Telefónica Czech Republic, a.s.. The partial objective of the analytical part is also a comparison within the competitive telecommunications market in the Czech Republic. The main aim of the thesis is to try to find possible activities leading to continuous positive development of the image and identity od Telefónica Czech Republic, a.s..
Keywords:
corporate communication; corporate culture; corporate design; corporate identity; corporate image; corporate product; image dimensions; dimenze image; firemní design; firemní identita; firemní image; firemní komunikace; firemní kultura; firemní produkt
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39622