Original title:
Stanovenie hodnoty spoločnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
Translated title:
The valuation of the company Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.
Authors:
Mišík, Igor ; Scholleová, Hana (advisor) ; Kotáb, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je stanovenie tržnej hodnoty spoločnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. k 1. 12. 2013. Spoločnosť bola ocenená výnosovou metódou diskontovaného cash flow pre vlastníkov a veriteľov. Samotné ocenenie vychádza z analýzy makroekonomického prostredia a odvetvia, prostredníctvom ktorého boli určené budúce podnikové tržby. Vierohodnosť výsledku ocenenia podporuje finančná analýza histórie podniku. Jej výsledky zachytili finančnú výkonnosť podniku, potvrdzujúcu going concern princíp. Ďalšia časť práce je venovaná prognóze generátorov hodnoty podniku tvoriacich základ finančného plánu. Záver práce obsahuje určenie nákladov kapitálu a výrok o hodnote spoločnosti.Cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. k 1. 12. 2013. Společnost byla oceněna výnosovou metodou diskontovaného cash flow pro vlastníky a věřitele. Samotné ocenění vychází z analýzy makroekonomického prostředí a odvětví, prostřednictvím kterého byly určeny budoucí podnikové tržby. Věrohodnost výsledku oceňování podporuje finanční analýza historie podniku. Její výsledky zachytili finanční výkonnost podniku potvrzující going concern princip. Další část práce je věnována prognóze generátorů hodnoty podniku tvořících základ finančního plánu. Závěr práce obsahuje určení nákladů kapitálu a výrok o hodnotě společnosti.The aim of the thesis is to determine the market value of Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. on 12. 01. 2013. The company was valued using the yield method of discounted cash flow for creditors and owners. The actual valuation is based on an analysis of the macroeconomic environment and industry, which have determined corporate revenues in the future. The credibility of the valuation result is supported by financial analysis of the company's history. The results reflect financial performance of the company confirming the going concern principle. Next section is devoted to the forecast of generators of value forming the basis of the financial plan. The last chapter explores cost of capital and concludes by a statement about the value of the company.
Keywords:
capital cost; DCF; financial analysis; financial plan; generators of value; revenues; strategic analysis; valuation of the company; DCF; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; náklady na kapitál; oceňování podniku; strategická analýza; tržby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39273