Original title:
Marketing start- upů
Translated title:
Marketing of start-ups
Authors:
Vatulya, Anna ; Král, Petr (advisor) ; Pljaskovová, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingem start-upů a jejich nejčastějšími chybami v této oblasti. Klade si za cíl vypracování doporučení pro zakladatelé start-upů, které jim pomůžou předejít chybným krokům při budování podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje definici slova start-up, historii těchto podniků a představuje úvod do problematiky marketingu ve start-upech. Druhá část je postavena na rozhovorech s představiteli české start-upové scény. Třetí část identifikuje hlavní problematické oblasti v marketingu start-upů a představuje souhrn doporučení a nejvhodnějších postupů pro zakladatele start-upů pro vybudování úspěšné společnosti.This diploma thesis is dedicated to marketing of start-ups and the most frequent mistakes they make in this field. The goal of this thesis is to propose recommendations for start-up founders which could help them avoid mistakes while building their business. The thesis is divided into three parts. The first part defines the concept of start-ups, explores their history and introduces the main issues start-ups have to deal with in the field of marketing. The second part contains interviews with start-up founders, employers and investors. The third part identifies the main problematic areas of start-ups' marketing and introduces recommendations and best practices for start-up founders, which is supposed to increase their chances to build a successful company.
Keywords:
entrepreneurs; innovations; marketing; start-up; inovace; marketing; podnikání; start-up
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39407