Original title:
Veřejná diplomacie v praxi - Jižní Korea
Translated title:
Public diplomacy in South Korea
Authors:
Špruček, Dan ; Peterková, Jana (advisor) ; Druláková, Radka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit současnou veřejnou diplomacii s důrazem na diplomacii malých a středě velkých států. Jako příklad takového státu pak zkoumá Jižní Koreu a její přístup k veřejné diplomacii a nation brandingu. V první části proto řeší teoretický rámec veřejné diplomacie, její cíle, aktéry, nástroje, specifika veřejné diplomacie malých a středních států, rozdíl mezi veřejnou diplomacií a nation brandingem a možnosti hodnocení veřejné diplomacie. V druhé části zkoumá praxi veřejné diplomacie ze strany Jižní Koreje jakožto zástupce malých a středně velkých států. Ve třetí části se věnuje nation brandingu, důležité součásti zahraniční politiky Jižní Koreje.The aim of this diploma thesis is to analyse current public diplomacy and the specifics of public diplomacy in small and medium-sized states. As an example of such a state it studies South Korean public diplomacy and nation branding policies. The first part of the thesis focuses on theoretical frame of public diplomacy, its goals, actors, instruments, specifics of small and medium-sized states, difference between public diplomacy and nation branding and evaluation possibilites. The second part analyses the public diplomacy in South Korea, one of the representatives of small and medium-sized states. The third part focuses on nation branding, an important part of South Korean foreign policy.
Keywords:
nation branding; public diplomacy; South Korea; Jižní Korea; nation branding; veřejná diplomacie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39502