Original title:
Využití inovativních technologií ve společnostech zabývajících se malobchodním prodejem
Translated title:
The use of innovative technologies in retail companies
Authors:
Král, Marek ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Bruckner, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o využití inovativních technologií v maloobchodní společnosti. V druhé kapitole jsou popsány základní pojmy z oblasti retailu a marketingu, které jsou klíčovým podkladem pro pochopení přístupu k inovativním technologiím. Ty jsou představeny ve 3. kapitole včetně popisu jejich využití v této oblasti. Následně ve 4. kapitole je ověřeno využití těchto technologií v maloobchodních řetězcích zabývajících se převážně prodejem potravin. V 5. kapitole je popsána implementace elektronických regálových etiket, která je následně ověřena a verifikována implementací společnosti Tesco v 6. kapitole.This thesis discusses the use of innovative technologies in retail companies. The second chapter describes the basic concepts of retail and marketing, which are a key basis for understanding access to innovative technologies. They are presented in the 3rd section including a description of their use in this area. Then in the 4th section is verified using these technologies in retail stores dealing mainly selling food. In the 5th chapter describes the implementation of electronic shelf labels, which is then verified by a verified implementation of Tesco in the 6th chapter.
Keywords:
ESL; Inovation technologies; Retail; Tesco; ESL; Inovační technologie; Retail; Tesco
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39417