Název:
Analýza projektových žádostí předložených v rámci OP VK (projektové žádosti v rámci opatření 2.1 a 2.2 OP VK)
Překlad názvu:
The analysis of submitted project applications within the Education for Competitivenes Operational Programme (within the framework of areas 2.1 and 2.2)
Autoři:
Folková, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na analýzu předložených projektových žádostí v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Pozornost je zpočátku věnována teorii lidského kapitálu, jehož rozvoj přispívá k růstu konkurenceschopnosti nejen samotného jedince, ale i společnosti jako celku. Rozvoj lidského kapitálu je realizován především podporou vzdělávání, které se stalo prioritou moderních znalostních ekonomik. Česká republika má možnost podpořit rozvoj vzdělávání prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, jemuž je věnována druhá část diplomové práce. Největší důraz je kladen na charakteristiku a popis Prioritní osy 2 Terciární vzdělávání, jejíž dvě oblasti podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání a 2.2 Vysokoškolské vzdělávání jsou předmětem analýzy. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit předložené projektové žádosti podávané v programovém období 2007 -- 2013 ve výše zmíněných oblastech podpory.This diploma thesis deals with an analysis of submitted project applications within the Education for Competitivenes Operational Programme. The very beginning of thesis is paid attention to theory of human capital, where its development contribute to the growth of competitiveness not only individual but also society as a whole. Development of human capital is implemented primarily by supporting of education that has became a priority for the modern knowledge economy. The second part of diploma thesis is devoted to issue that the Czech republic has an opportunity to support development of education via the Education for Competitivenes Operational Programme. The greatest emphasis on characterization and description of Priority Axis 2 - Tertiary education whose two areas 2.1. Vocational education and 2.2 Higher education are analyzed. The aim of thesis is to analyze and evaluate the submitted project application served in the programming period 2007 - 2013 in the mentioned areas of support.
Klíčová slova:
Evropský sociální fond; lidský kapitál; Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost; politika hospodářské a sociální soudržnosti; projektové žádosti; vzdělávání; Applied projects; Cohesion Policy; Education; Education for Competitivenes Operational Programme; European Social Fund; Human Capital
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39900